ENG. On June 8, Autodesk released the 3ds Max version 2018.1, with new VR functions called 3ds Max Interactive. It is basically based on Stingray’s interactive rendering engine (the Autodesk’s game engine) to create “immersive and interactive architectural visualizations”.

Other improvements include:
Model Assist, This new viewport visual style provides improved feedback when working on models with no smoothing groups.
Scene Converter improvements, Improved conversion of Autodesk Materials when the Slate Editor is open.
Arnold Renderer improvements, Improved drag-and-drop of materials.
UVW Unwrap improvements, Improved stability and usability.
Composite Map, Improved ordering in Composite map.

ITA. Il giorno 8 Giugno Autodesk ha rilasciato la versione 2018.1 di 3ds Max, con nuove funzioni di VR chiamate 3ds Max Interactive. Si basa essenzialmente sul motore di render interattivo di Stingray (il game engine della stessa Autodesk) per creare “immersive and interactive architectural visualizations”.

Altri miglioramenti includono:
Model Assist, questa nuova vewport fornisce un miglior feedback quando si lavora su modelli senza smoothing groups.
Scene Converter improvements, una migliore conversione degli Autodesk Materials (presenti sia in Revit che in AutoCad) quando la Slate Editor è aperta.
Arnold Render, migliorato il drag-and-drop per i materiali.
UVW Unwrap: migliorata stabilità e usabilità.
Composite Map, migliorato il sistema di compositing delle mappe.

Link: Autodesk 3ds Max 2018.1 with Interactive VR Engine
Link: Autodesk 3ds Max 2018.1 Update Release Notes

SHARE