ENG. It is currently in test-build phase 2 and freely downloaded version 2.79 of Blender.
The major innovations revolve around Cycles but several improvements also for Grease Pencil, Alembic, deformer and the implementation of 22 add-ons.

Denoising
A Denoising filter has been implemented in this new version of Cycles. This is the most common filter that removes noise through a selective blur. The filter, still under development, seems good but is far from Denoiser of other render (one of them Innobright’s Altus implemented in Maxwell 4.1).

Principled BSDF
Principled BSDF is a new multi-level BSDF* material. With this unique shader you can recreate virtually all possible materials through combination of different levels. The shader structure is based on “Disney Principle Model” compatible with Substance Painter, Unreal Engine, Renderman and so on.

Surface Deform Modifier
A new modifier that allows to modify a surface by deforming another. An example of use is the use of a mesh proxy for a cloth simulation that guides the final result of the simulation.

A complete list of new features and enhancements can be found in the Release Notes document.

ITA. È attualmente in fase test-build 2 e liberamente scaricabile la versione 2.79 di Blender.
Le novità principali ruotano attorno a Cycles ma diversi miglioramenti anche per Grease Pencil, Alembic, deformer e l’implementazione di 22 add-ons.

Denoising
Un filtro Denoising è stato implementato in questa nuova versione di Cycles. Si tratta del più comune filtro che toglie il noise attraverso una sfocatura selettiva. Il filtro, ancora in fase di sviluppo, sembra fare un buon lavoro ma è comunque lontano dai Denoise di altri render (uno fra tutti Innobright’s Altus implementato nella versione 4.1 di Maxwell).

Principled BSDF
Principled BSDF è un nuovo materiale di tipo BSDF* a livelli multipli. È possibile con questo unico shader ricreare praticamente tutti i materiali possibili attraverso una combinazione di diversi livelli. La struttura dello shader è basata sul modello “Disney principled” renderndolo compatibile con Substance Painter, Unreal Engine, Renderman ecc.

Surface Deform Modifier
Un nuovo modificatore che permette di modificare una superficie attraverso la deformazione di un’altra. Un esempio di utilizzo è l’impiego di una proxy mesh per un cloth simulation che guida il risulato finale della simulazione.

Una lista completa delle nuove funzioni e miglioramenti la potete trovare nel documento Release Notes.

Link: Blender 2.79 Release Notes 

*Bidirectional Scattering Distribution Function.

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