ENGRocket 3F is a polygonal and subdivision surface modeling program created by Andrei Sarmadac and Kun Shi where 3F is Fast, Fun and Friendly.

The recent update to version 1.4 adds a set of new brushes for both organic modeling and hard-edge modeling.
New support for MatCap materials (MatCap “material capture” are shaders already complete with lights and reflections often used in the sculping programs to give immediate feedback on results).
Draw Mesh that allows you to create polygons by tracing poly grid, useful for retopologise and similar to Maya’s Quad Draw.

Rocke 3F is available for Windows at € 55 for the Basic version and € 155 for the Pro version.

ITARocket 3F è un programma di modellazione poligonale e subdivision surface creato da Andrei Sarmadac e Kun Shi dove 3F sta per Fast, Fun e Friendly.

Il recente aggiornamento alla versione 1.4 aggiunge un set di nuovi pennelli sia per la modellazione organica che per la cosidetta hard-edge models.
Nuovo supporto per MatCap materials (i MatCap “material capture” sono shader già completi di luci e riflessi spesso usati nei programi di sculping per dare un immediato feedback dei risultati).
Draw Mesh che permette di creare poligoni tracciandone la griglia, utile per il retopologise e simile al Quad Draw di Maya.

Rocke 3F è disponibile per Windows a 55€ per la versione Basic e 155€ per la versione Pro.

Link: Rocket 3F v.1.4