ENG. Otoy announced the availability of Octane Render for Unity, a powerful GPU, unbiased render engine.
Interaction between Octane and Unity allows pre-rendering of content using OctaneRender Recorder for animations and still images directly in the Unity timeline.

Unity and Octane standard shaders are supported while Octane version 4 should have support for Open Shading Language (OSL)

3 Available versions: Prime, free and limited to a single GPU and without plugins; the Studio version at $ 20 a month, with 2 gpu available and 1 plugins and the Creator version at $ 60 a month with the possibility of using 20 gpu and 3 plugins.
The Studio and Creator versions include the plugins for Nuke and After Effecs.

It is not yet possible to bake lightmaps with Octane, but it will be in the near future with times 10 times faster than Unity’s standard render.

ITA. Otoy ha annunciato la disponibilità di Octane Render per Unity, un potente motore di render GPU, Unbiased.
L’intergrazione tra Octane e Unity permette il pre-render di contenuti usando OctaneRender Recorder per animazioni e still images direttamente dalla timeline di Unity.

Gli shader standard di Unity sono supportati come anche i materiali di Octane mentre la versione 4 di Octane dovrebbe avere il supporto per gli OSL (Open Shading Language)

3 Sono le versioni disponibili: Prime, gratuita e limitata ad una sola GPU e senza plugins; la versione Studio a 20$ al mese, con 2 gpu dispoinibili e 1 plugins e la versione Creator a 60$ al mese con una possibilità di utilizzo di 20 gpu e 3 plugins.
Le versioni Studio e Creator includono i plugins per Nuke e After Effecs.

Non è ancora possibile fare il bake lightmaps con Octane, ma lo sarà in un prossimo futuro con tempi 10 volte più veloci del render standard di Unity.

Link: Overview of OctaneRender for Unity
Link: Unity Blog

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