ENG. An interesting tutorial for Houdini that creates geometric shapes by connecting the vertices of a polygonal circle. In the tutorial you use VEX* through the Attribute Wrangle node (three lines in all, explain well … nothing complicated).
The result nostalgically remembers the geometric shapes that were often seen 20 years ago on computers … happy days.

*VEX is a high-performance expression language used in many places in Houdini with performance close to compiled C/C++ code. Introducing to this interesting language is theme of this tutorial.

ITA. Un interessante tutorial per Houdini che creare forme geometriche connettendo i vertici di un cerchio poligonale. Nel tutorial si fa uso di VEX* attraverso il nodo Attribute Wrangle (tre righe in tutto, spiegate bene… nulla di complicato).
Il risultato ricorda nostalgicamente i giochi con forme geometriche che si vedevano spesso 20 anni fa sui computer… bei tempi.

*VEX é un linguaggio per creare espressioni estremamente performante usato in diversi modi in Houdini con performance paragonabili al linguaggio c/c++. L’introduzione a questo interessante linguaggio è il tema di questo tutorial.

Link: HOUDINI – Modular Multiplication