ENG. UV mapping (mappatura UV in Italian 🙂 is a texture mapping technique that allows you to apply textures effectively and correctly on a three-dimensional model.
A simple example is the application of texture to the planet Earth: a rectangular image applied to a sphere … creates problems.
UV mapping is an art and not a science.

Given the importance of the subject, let’s note a second tutorial, after the tutorial of last week (the link below) that deals with the topic in a more general way and touching all the basic arguments.

ITA. La mappatura UV (dall’inglese UV mapping), è una tecnica di texture mapping che permette di applicare efficacemente e correttamente le texture su un modello tridimensionale.
Un semplice esempio è l’applicazione della texture al pianeta terra: un’immagine rettangolare applicata ad una sfera… crea i suoi problemi.
L’UV mapping è un’arte e non una scienza.

Vista l’importanza dell’argomento segnaliamo un secondo tutorial, dopo quello della settimana scorsa (di cui trovate il link sotto) che si occupa dell’argomento in modo più generale e toccando tutti gli argomenti di base.

Link: Introduction to UV mapping In Cinema 4D 
Link: UV unwrapping, mapping and other UV related stuff in Cinema 4D

 

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