ENG. Autodesk has made available the Unofficial Maya 2018 Release. This release does not have a handbook or release notes where you can understand improvements. You can use the feature “Highlight what’s new” and looking for what’s new in menus …. very little, it seems.

Some primitives (Disk, Platonic Solid, Gear, Super Ellipse, Spherical harmonics and Ultra shape) have been added on the modeling section plus two new tools: Circularize and Soften / harden Edges.
Revised UV editor and added some new tools like 3D Cut and sew UV Tool, Best plane, Normal-Based.
No new features in animation or Motion Graphics (MASH seems to be the same as the latest Maya 2017 version).
In the Rigging section we find Bake Deformation to Skin Weights, and it becomes possible to make the Paint Weights on the Lattice deformer.
It would be a release-disappointment but we expect a bit of documentation to understand something more.

ITA. Autodesk ha reso disponibile la versione NON ufficiale di Maya 2018. Questa versione non dispone di un manuale o di release note da dove capire le migliorie apportate. L’unico aiuto è quello dato dalla funzione “Highlight what’s new” e cercando tra i menù cosa può esserci di nuovo…. molto poco, sembra.

Sulla modellazione sono state aggiunte alcune primitive (Disk, Platonic Solid, Gear, Super Ellipse, Spherical harmonics e Ultra shape) i comandi Circularize e Soften/harden Edges.
Rivisto l’UV editor ed aggiunti alcuni tool come 3D Cut and sew UV Tool, Best plane, Normal-Based.
Nessuna novità dal punto di vista dell’animazione o Motion Graphics (MASH sembra essere uguale all’ultima versione vista in Maya 2017).
Nella sezione Rigging troviamo Bake Deformation to Skin Weights, e diventa possibile effettuare il Paint Weights sul deformatore Lattice.
Sembrebbe una release-delusione ma aspettiamo un po di documentazione per capirci qualcosa in più.

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