ENG. The distribution of clones in MoGraph on a network is possible varius ways: by default duplication occurs at the vertices, but it can easily be changed with the edges, center of the polygons, or by texture distribution. This last system is the theme of this tutorial by Jamie Hamel-Smith.
In fact, you can add a Shader Effector, and then give it a texture tag to control where the clones appear.

We also point you to another tutorial by Eyedesyn with a different use of the Shader Effector, a demonstration of the versatility of this tool.

ITA. La distribuzione dei cloni in MoGraph su una mesh è possibile in diversi modi: di default la duplicazione avviene nei vertici, ma si può facilmente cambiare con i bordi (edge) dei poligoni, il centro dei poligoni o con una distribuzione attraverso texture. È quest’ultimo il sistema il tema di questo tutorial di Jamie Hamel-Smith.
Di fatto si utilizza lo Shader Effector per ottenere una texture tag per il controllo dei cloni.

Vi segnaliamo inoltre un’altro tutorial di Eyedesyn con un diverso uso dello Shader Effector a dimostrazione della versatilità di questo strumento.

Link: MoGraph Distribution From Texture in Cinema 4D 
Link: Intro to the Mograph Shader Effector