ENG. NVidia has released MentalRay for 3ds Max 2018, the traditional rendering engine of Autodesk 3d software newly replaced by Arnold render.
The version is 3.14 that uses a hybrid CPU and GPU engine, and includes GI Next calculation for global illumination.

Mental Ray holds compatibility with old versions and can exchange materials with V-Ray through NVIDIA Material Definition Language (MDL).

Mental Ray for 3ds Max is FREE to use within an interactive 3ds Max session, while a separate license is required to render outside Max in Satellite or Standalone Mode.

ITA. NVidia ha rilasciato MentalRay per 3ds Max 2018, il tradizionale motore di render dei pacchetti Autodesk sostituito di recente da Arnold render.
La versione è la 3.14 che utilizza un motore ibrido CPU e GPU e che include il calcolo GI Next per la global illumination.

Mental Ray tiene la compatibilità con le vecchie versioni e può scambiare i materiali con V-Ray attraverso NVIDIA Material Definition Language (MDL).

Mental Ray è gratuito se utilizzata in modo interattivo in 3dsMax, mentre è prevista una licenza separata per render esterni in Satellite o in Standalone Mode.

Link: NVIDIA Mental Ray for 3ds Max 

SHARE