ENG. If you are working with different 3d software at the same time you already know that moving geometries from one software to another is a boring process.
For those who use the two Autodesk Max and Maya packages, the issue is resolved by the “send to ..” command, but if you use, for example, Maya and Blender, the only way to pass the geometries is to save from first software in an intermediate format like .obj or .fbx and then import it into the second software … OO

A nice initiative is OD_CopyPasteExternal a free plugin that copies and pastes geometries from one software to another (saving a temporary ASCI file in a silent way to the user).
The plugin is currently available for Modo, Lightware, Maya, Blender and Houdini.

ITA. Se lavorate con diversi software 3d contemporaneamente già sapete che il passaggio delle geometrie da un software all’altro è un processo NOISO.
Per chi utilizza i due pacchetti Autodesk Max e Maya il problema stato risolto con il comando “send to..”, ma se utilizzate ad esempio Maya e Blender l’unico modo di passare le geometrie è il salvataggio dal primo software in un formato intermedio come .obj o .fbx per poi importarlo nel secondo software… OO

Una bella iniziativa è OD_CopyPasteExternal un plugin gratuito che copia e incolla le geometrie da un software all’altro (salvando un file temporane in formato ASCI in modo invisibile all’utente).
Il plugin è attualmente disponibile per Modo, Lightware, Maya, Blender e Houdini.

Link: OD_CopyPasteExternal home page 
Link: downaload OD_CopyPasteExternal on GitHub 
Link: OD_CopyPasteExternal introductory video with MODO and Lightware 

SHARE