ENG. The Penrose triangle is an impossible object, ie it can only exist as a two-dimensional representation and can’t be constructed in real space (the sum of the inner angles of a triangle can’t be greater than 180 ° and therefore can not be more than a right angle).
Invented by Swedish artist Oskar Reutersvärd and made known by mathematician Roger Penrose and M.C. Escher.

Artist Pedro Alpiarça dos Santos has released a video tutorial for creating a Penrose triangle in Houdini. The trick comes from the prospective overlapping that Pedro makes with a orthogonal camera. A nice tutorial for modeling, UV and a pinch of Vex through the inevitable wrangle attributes.

ITA. Il triangolo di Penrose è un oggetto impossibile, ovvero può esistere solamente come rappresentazione bidimensionale e non può essere costruito nello spazio reale (la somma degli angoli interni di un triangolo non può essere superiore a 180° e quindi non può esserci più di un angolo retto… evviva).
Inventato dall’artista svedese Oskar Reutersvärd e reso noto dal matematico Roger Penrose e M. C. Escher.

L’artista Pedro Alpiarça dos Santos ha pubblicato un video tutorial per la creazione di un triangolo di Penrose in Houdini. Il trucco nasce dalla sovrapposizione prospettica che Pedro fa con una camera ortogonale. Un simpatico tutorial di modellazione, UV e un pizzico di Vex attraverso l’immancabile attribute wrangle.

Link: Penrose Triangle in Houdini

SHARE