ENG. SideFx Houdini is one of the most powerful VFX software. With a workflow based on a procedural node system, Houdini allows an extraordinary combination of flexibility and power.
Houdini is considered a complex software to use: the node system is versatile but not always intuitive and a basic programming knowledge (vex or python) seems obligatory.

The cute Tobis of Surface Studio wants to go against this last statement demonstrating that Houdini can be simple and fun to use.
In this tutorial he introduces us to Houdini’s physics starting from scratch.

ITA. SideFx Houdini è uno dei più potenti software per la simulazione della fisica in VFX. Con un workflow basato su un sistema di nodi procedurali, Houdini permette una straordinaria combinazione di flessibilità e potenza.
Houdini viene considerato un programma complesso da utilizzare: il sistema a nodi è versatile ma non sempre intuitivo e una conoscenza di base di programmazione (vex o python) sembra essere obbligatoria.

Il simpatico Tobis di Surface Studio vuole andare contro a quest’ultima affermazione dimostrando che Houdini può essere semplice e divertente da usare.
In questo suo tutorial ci introduce alla fisica di Houdini partendo da zero.

Link: Physics in SideFX Houdini For Absolute Beginners

SHARE