ENG. After creation of a model through photogrammetry or 3d scan is almost always necessary to carry our the retopology, namely trace the 3d model to create a new, more simple and logical and in this step there may be a loss of detail.

In this tutorial published by CG Cookie correcting the loss of detail due to retopology through the shrinkwrap modifier.

Shrinkwrap allows an object to “shrink” to the surface of another object. It moves each vertex of the object being modified to the closest position on the surface of the given mesh (using one of the three methods available).

ITA. Dopo la creazione di un modello attraverso la fotogrammetria o la scansione 3d è quasi sempre necessario effettuare la retopologizzazione (retopology), e cioè ricalcare il modello per crearne uno nuovo più semplice e logico e in questo passaggio potrebbe esserci una perdita di dettaglio.

In questo tutorial pubblicato da CG Cookie si corregge la perdita di dettaglio dovuta alla retopologizzazione attraverso il modificatore Shrinkwrap.

Shrinkwrap permette ad un oggetto di “aderire” alla superficie di un’altro oggetto. Muove ogni vertice dell’oggetto a cui è applicato il modificatore nella posizione più vicina sulla superficie della mesh indicata (usando uno dei tre metodi possibili).

Link: Restoring Lost Sculpted Detail in Blender 
Software/Version: Blender (all versione from 2.0)
tutorial type: Modeling 
Command used: Shrinkwrap
Level: 3/10
time: 3 min 04 sec