ENG. The first script by Rich Colburn that lets you bind an object to the surface of another object. It’s great for attaching accessories to already-rigged characters or any other situation where you want an object to deform with the surface of another object.

The second script let’s you create a flattened version of your mesh similar to UV unwrapping. It works great with the surface follow script for placing or deforming objects along the surface of a complex shape.

The third script lets you transform textures right in the viewport by clicking and dragging. You can move, rotate, and scale textures with custom origins.

ITA. Il primo script di Rich Colburn permette di legare un primo oggetto a un’altro oggetto. E’ottimo per attaccare accessori a un personaggio o in qualsiasi altra situazione in cui si vuole che un oggetto venga deformato attraverso la superficie di un’atro oggetto.

Il secondo script permette di creare una versione piatta della mesh simile all’UV unwrapping. Funziona bene con lo script precedente per deformare un’oggetto lungo una superfice di una forma complessa.

Il terzo script permette di trasformare una texture direttamente dalla viewport con la rotazione, scala, movimento e l’origine a piacere.

Link: download BlenderSurfaceFollow from GitHub
Link: Surface Follow on Youtube