ENG. As already mentioned in a previous post the version 10 of Modo will be released in 3 separate installations, one for real-time content such as Video games and virtual reality, one for production and design and finally one for film and video.
The first of these release is now available.
Although I not really undestand the decision to divide the software into three separate installations here you can find the most significant implementations of this tenth release:

– Enhanced control of normals
– “Streamlined” export to games engines
– Real-time content creation workflows
– WYSIWYG asset creation experience for games and VR authoring
– FBX enhancements
– New baking system (the pre-calculation of shadows)
– Improvement and UV UDIM 

ITA. Come giá accennato in un precedente post la versione 10 di Modo sarà rilasciata in 3 installazioni distinte, uno per la creazione di contenuti real-time come Videogiochi e realtà virtuale, uno per la produzione e il design e infine uno per film e video.
La prima di queste versioni é oggi disponibile.
Anche se la scelta di dividere il software in 3 distinte installazioni mi lascia perplesso ecco le novità più significative di questa decima release:

– maggior controllo sulle normali del modello
– esportazione “dinamica” ai game engine
– workflow per la creazione di contenuti realtime
– creazione di assett WYSIWYG per game ae VR authoring
– miglioramento del workflow con formato fbx
– Nuovo sistema di texture di baking (il precalcolo delle ombre)
– Miglioramento UV e UDIM 

link: the Foundry, Modo 10v.1

 

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