ENG. Bifröst is a procedural framework that can create simulated liquid and aerodynamic effects using a FLIP (fluid implicit particle) solver. You can generate liquid from emitters and have it fall under gravity, interact with colliders to direct the flow and create splashes, and use fields to create jets and other effects. You can also create fluid gas effects like smoke.

For proper simulation it is important to know how Bifröst uses the units of measurement. For example, a Maya unit is considered to be 1 meter by Bifröst (although in 1-unit preference it is 1 centimeter).
This tutorial video does not explain how to create a simulation with Bifröst, but how to create the right enviroment for a proper simulation.

ITA. Bifröst è un framework procedurale per la creazione di simulazioni di liquidi ed effetti aerodinamici usando il FLIP solver (FLuid Implicit Particle). Si possono generare liquidi da emettitori che cadono con la forza di gravità, interagire con oggetti che modificano il corso del flusso, creare spruzzi e molti altri effetti. Bifröst può essere usato anche per la creazione di effetti di gas come il fumo.

Per una corretta simulazione è importante sapere come Bifröst usa le unità di misura. Ad esempio un’unità di Maya è considerata da Bifröst sempre 1 metro (anche se nelle preferenze 1 unità è uguale a 1 centimetro).
In questo video tutorial non si spiega come creare una simulazione con Bifröst, ma come creare il giusto enviroment per una corretta simulazione.

Link: Blender cute character tutorial

SHARE