ENG. Interesting workflow proposed by artist Marc Albrecht between Modo and Houdini.
Marc imports to Houdini through Alembic’s file the walk of a character created in Mode to handle tissue simulation.
Houdini returns to Mode via MDD Point Cache output operator.
The tutorial video is naturally centered on fabric simulation in Houdini, already fashioned in Fashion but I found interesting all the import-export workflow.

Alembic is an open computer graphics interchange framework. Alembic distills complex, animated scenes into a non-procedural, application-independent set of baked geometric results. This distillation of scenes into baked geometry is exactly analogous to the distillation of lighting and rendering scenes into rendered image data.

ITA. Interessante workflow proposto dall’artista Marc Albrecht tra Modo e Houdini.
Marc importa in Houdini attraverso file Alembic la camminata di un personaggio creata in Modo per gestire la simulazione dei tessuti.
Da Houdini si torna in Modo attraverso output operator MDD Point Cache.
Il video tutorial è incentrato naturalmente sulla simulazione dei tessuti in Houdini, già modellati in Modo ma ho trovato interessante tutto il workflow import-export.

Alembic é un libero framework per lo scambio di dati in computer grafica. Alembic converte complesse scene animate da diverse applicazioni 3d in una nuova indipendente scena é utilizzabile da diverse altre applicazioni.

Link: Using Houdini for Cloth Simulation

SHARE