ENG. A complex node system has allowed to Houdini to become the reference software for complex particle effects and motion graphics but little used in character modeling and character animation.
Over time, however, Houdini has evolved (in our personal opinion is one of the most evolved software in recent years) also in character animation.

A brilliant SideFx strategy has encouraged several artists to create tutorials for learning this not so simple software and more recently we have seen several video tutorials also dedicated to Character Animation.

Rigging Series
A series created by Michael Goldfarb of the same SideFx explains in detail the creation of a skeleton in Houdini for a total of 6 videos plus an introduction video. The first video was recently published on the Go Procedural channel

ITA. Un complesso sistema a nodi ha permesso a Houdini di diventare il software di riferimento per complessi effetti particellari e motion graphics ma poco usato nel character modeling e nella character animation.
Nel tempo però Houdini si è evoluto (a nostro personale giudizio è uno dei software che più si è evoluto negli ultimi anni) anche nella character animation.

Una brillante strategia di SideFx ha incoraggiato diversi artisti a creare tutorial per l’apprendimento di questo non semplice software e più di recente si sono visti diversi video tutorial dedicati anche Character Animation.

Rigging Series
Una serie creata da Michael Goldfarb della stessa SideFx spiega in modo dettagliato la creazione di uno scheletro in Houdini per un totale di 6 video più un video di introduzione. Il primo video è stato da poco pubblicato sul canale Go Procedural

Rigging Series – Intro
Rigging Series – 01 HDA & Spine

SHARE